ang partiledardebatten 20 januari 2010

Peter Eriksson (mp) till Fredrik Reinfeldt (M):
"Jag tror tvärtom att det är bristen på duglighet som gör att ni tappar i förtroende.
Vi behöver en regering som arbetar seriöst, lägger fram genomarbetade förslag och tar hänsyn till att det är verkliga människor där ute, som inte bör behandlas hur som helst. Fredrik Reinfeldt leder en regering som slarvar. Ni missköter det förtroende ni har fått."

"Jag tycker att statsministern verkar ha lite dålig koll. Jag tycker också att jag känner igen den här lite nöjda och självgoda attityden som statsministern har lagt sig till med. Det fattas bara något om att jobben kommer för att bilden ska bli komplett. Jag tror att det är säkrast att vi ber Mona Sahlin att vädra ut det där hörnrummet i Rosenbad innan hon sätter sig där."


Näringsminister Maud Olofsson (c) till Peter Eriksson (mp):
"Jag förstår om Peter Eriksson är lite avundsjuk på den här regeringen, därför att vi har gjort så mycket under så kort tid på miljöområdet som Miljöpartiet och Peter Eriksson aldrig kunde göra tillsammans med Socialdemokraterna."

och så fortsätter det. mycket nöje i läsningen av protokollet: http://www.riksdagen.se/Webbnav/index.aspx?nid=108&bet=2009/10:59&guid={4B2487AA-2919-49F0-BB23-0016658A605C}


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0